Kjøpsvilkår
Betingelser og vilkår under denne siden er basert på forbrukerkjøp som er regulert i forbrukerkjøpsloven.
Generelt
Priser
Minstebestilling
Betaling
Levering og frakt
Sporing
Kundeopplysninger
Angrerett
Reklamasjon
Generelt
Trollheimen Sysenter reserverer seg for eventuelle feil i artikkelinformasjonen og forbeholder oss retten til prisendringer uten varsel. Prisen endres IKKE på en ordre kunden allerede har fått bekreftet.
Vi tar forbehold om at varer kan bli utsolgt.
Kan vi ikke levere i henhold til din bestilling, forbeholder vi oss retten til å kansellere hele eller deler av bestillingen. Beskjed om dette blir gitt pr e-post.
Gjennomført bestilling innebærer at du godkjenner våre kjøpevilkår og samtykker til at navn og emailadresse registreres i Trollheimen Sysenters kunderegister.
Priser
Alle priser er inkludert norsk merverdiavgift.
Ordren gir deg oversikt over alle kostnader ved bestilling.
Alle priser er oppgitt i norske kroner, men eksklusiv porto.
Minstebestilling
Minstemål for sending er totalt 50 cm, mens minste kutt er 30 cm.
Total fakturasum inkludert porto og ekspedisjon vil stå spesifisert i ”Handlekurven”.
Betaling
Det tilbys også betaling gjennom Bambora sine løsninger. Her kan man betale med VISA, Mastercard, Faktura, delbetaling eller VIPPS. Kortet blir belastet umiddelbart ved kjøp.
Frakt og Levering
Varekjøp er for tiden kun mulig til postadresser i Norge.
Vi sender med Posten, da får du enten brev i postkasse eller småpakke/pakke til nærmeste postkontor/post i butikk.
Vi vil forsøke å levere hele bestillingen samlet. Dersom det ikke er mulig å levere hele bestillingen innen rimelig tid,
vil vi sende det vi har og ettersende resten. Kunden vil ikke bli belastet for ekstra omkostninger ved ettersending.
Porto beregnes etter vekt og størrelse. Maks porto pris er 110kr.
Brevpost
Bestillinger opp til 2kg leveres som brevpost (A-post) eller småpakke.
Trollheimen Sysentergir ingen garanti eller erstatning for eventuelle varer som måtte komme bort i postgangen eller på noen måte skulle bli skadet.
Postens servicepakke:
Bestillinger over 2kg sendes som norgespakke.
Hentes på ditt postkontor. Pakken kan spores via Posten sine sider og inkluderer postens garantier og forsikringer mot tap/skade.
Ved uavhentede pakker:
Når servicepakken ankommer ditt postkontor blir det utsendt en melding fra Posten om hvor kunden kan hente pakken.
Etter 7 dager vil Posten sende ut en påminnelse om pakken ikke er hentet. Pakken vil bli liggende totalt i 14 dager før den vil bli returnert til oss.
Om pakken i ettertid ønskes sendt vil portogebyr påløpe på nytt.
Leveringstid
Forventet leveringstid er 7 dager etter bestilling. Dette er gitt at varen er på lager. Om varen ikke er på lager vil du bli kontaktet for leveringstid, da dette varierer hos leverandør.
Sporing
Når varene er klargjort for utsendelse fra mitt lager, sender vi en leveringsbekreftelse på e-post-adressen kunden har oppgitt.
Det vil så gå noe tid før pakken er sporbar. Bestillinger som er gjort med Postens Servicepakke kan spores på Posten sine sider eller via telefon 04004. Gjelder post over 2 kg.
Kundeopplysninger
For å kunne handle hos Trollheimen Sysenter, må du fylle ut alle obligatoriske felt i kunderegistreringen.
Dersom vi ikke får din e-postadresse, kan vi ikke sende noen ordrebekreftelse, og vi kan heller ikke informere deg om leveringsforsinkelser eller om deler av din bestilling ikke kan leveres.
Hver gang du bestiller fra Trollheimen Sysenter, bør du kontrollere at de oppgitte adresseopplysningene er riktige.
Kundeopplysningene du registrerer hos Trollheimen Sysenter benyttes i ordrehåndtering og fakturering, for informasjon, markedsføring og annet som fører til at våre tjenester kan fungere så bra som mulig.
Vi garanterer at ingen andre får tilgang til å benytte kundeopplysninger til markedsføringsformål.
Trollheimen Sysenter selger verken e-postadresser eller andre opplysninger.
Angrerett/-frist
For kjøp i nettbutikken har kunden ifølge angrerett-loven 14 dagers angrefrist fra det tidspunkt vedkommende mottar varen.
Det betyr at dersom du angrer på et kjøp du har gjort hos oss, kan du returnere varen innen 14 dager etter at du mottok den og få salgssummen refundert.
Varen som returneres må være i vesentlig samme stand som da du mottok den.
Dersom du angrer på en bestilling før varene er sendt fra oss, kan du avbestille dem ved å sende en e-post til [email protected]
Husk å oppgi ditt navn og ordrenummeret som står i ordrebekreftelsen du har fått på e-post.
Dersom du ønsker å heve kjøpet av varer du allerede har mottatt, må du sende dem tilbake til oss.
På nettsiden finnes det et angrerettskjema som du i så fall må fylle ut og legge ved varene du returnerer til osss.
På dette skjemaet finner du også adressen varene skal sendes til.
Etter Angrerettloven skal returkostnadene bæres av forbrukeren.
Så snart vi har mottatt og behandlet varene du har returnert, vil salgssummen bli tilbakeført til det kredittkortet du benyttet ved bestilling.
Ved spørsmål knyttet til angreretten kan du kontakte oss på [email protected]
Husk å oppgi fakturanummer!
Oppklipte metervarer tas dessverre ikke i retur – i henhold til § 22 første ledd bokstav e.
Reklamasjon
Hvis en vare fra oss skulle ha feil eller mangler kan kunden ha krav på at feilen blir rettet, omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet.
Vi anbefaler at reklamasjonen sendes skriftlig, for eksempel som e-post til [email protected]
Reklamasjon på forsendelse, ekspedering m.v. må skje innen fem virkedager etter mottak.
Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner i løpet av tre dager.
Dersom varen må sendes i retur refunderer jeg portoutgiftene.
Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Selger kan kreve å få reparere varen hvis det er umulig å skaffe en ny, for eksempel hvis varen ikke lenger blir produsert, eller at det medfører en urimelig kostnad. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Reklamasjon må rettes mot selger av det aktuelle produkt dvs Trollheimen sysenter.
Vennligst ikke send returpakker i oppkrav. De vil ikke bli innløst.